[pro_ad_display_adzone id=”31515″]

نگرانی آلمانی ها از ورود خودروهای اتوماتیک بدون راننده

0

خودروسازان آلمانی خودروهای اتوماتیک بدون راننده خود را در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت (IAA) به نمایش گذاشته اند؛ اما همچنان اکثر مردم این کشور در خصوص این تکنولوژی جدید متقاعد نشده اند.

بازدیدکنندگان کنجکاو نمایشگاه دوسالانه خودرو فرانکفورت، می توانند فرمان زندگی خود را به کامپیوتر نصب شده بر روی اتومبیل های دایلمر و فولکس واگن بسپارند. آخرین دوره این نمایشگاه در تاریخ 24 سپتامبر2017 به پایان رسید.

در مراسم آزمایش خودروهای اتوماتیک در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، برای اینکه نشان داده شود که چگونه یک ماشین دارای سنسور و دوربین می تواند توقف اضطراری کند، به تغییر مسیر ناگهانی واکنش نشان دهد و یا پارک خودکار انجام دهد، فرد متخصصی پشت فرمان می نشیند.
«این دیوانه کننده است»: جمله ای که از زبان یکی از مسافران، هنگامی که خودرو قبل از توقف شدید مقابل یک مانع، بدون دخالت و کنترل راننده سرعت خود را به 50 کیلومتر در ساعت کاهش داد، شنیده شد.
سازندگان رقیب و تامین کنندگان قطعات همچون دایملر، فولکس واگن، آئودی، بوش، کانتیننتال و ZF، به منظور پیشبرد طرح مورد قبول واقع شدن خود میان مشتریان علیرغم پیشروی تکنولوژی های پیشرفته ایالات متحده آمریکا مانند گوگل و تسلا در این نمایشگاه حاضر شدند.
طبق بررسی های اخیر شرکت مشاوره ای ارنست و یانگ (Ernest & Young) در حال حاضر، فقط 26 درصد از آلمانی ها گفته اند که سوار ماشین های اتوماتیک می شوند؛ در حالی که 18 درصد از آنها صاحب یکی از این نوع خودروها هستند.
لنا دیکتیزبرگ، بعد از پیاده شدن از ماشین آزمایشی گفت که «این توقف بسیار جالب بود».
اگر خودروسازان به دنبال رسیدن به بالاترین سطح از اتوماتیک بودن یعنی سطح پنجم باشند، باید به درست عمل کردن خودروها در همه شرایط اعتماد شود؛ بدین معنی که ماشین بتواند بدون کنترل راننده، خود به طور کامل عمل کند.
به گفته لنا دیکتیزبرگ «زمان می برد، اما آینده همین است» و «من به این تکنولوژی اعتقاد دارم».
به گفته راندولف مایر 61 ساله، «چه رویایی خواهد بود، اتومبیلی که من را از نقطه A به B می برد در حالی که من روزنامه یا اسناد مشتریانم را مطالعه می کنم. اما شاید به خاطر سنم است که اینگونه می گویم».
دیدگاه راندولف و لنا از دیدگاه معمول مردم آلمان که معتقدند رانندگی باید لذت بخش باشد، متفاوت است.
آگهی های فولکس واگن در دهه های 1990، این ایده آلمانی «لذت را برانید» را به ایالات متحده آمریکا معرفی نمود.
به گفته جورج پفنیگ، یکی از شرکت کنندگان اتریشی، «رانندگی فقط کارکردی نیست، بلکه باید لذت بخش باشد». وی افزود،
تکنولوژی اتوماتیک، «برای جوانان و افراد سالخورده ای که در رانندگی مشکل دارند معنا پیدا می کند».
به گفته لارس هیدر، دانشجوی مهندسی، خودروهای اتوماتیک «می توانند به عنوان یک حامل در بزرگراه های تمام اتوماتیک و نه برای رفتن به شهر برای خرید مورد استفاده قرار گیرند».
وی افزود، «اگرچه همه از این خودروها استفاده کنند، اما باید توانایی مالی خرید این خودروها را داشته باشید».
به گفته پاتریک کالرر، مدیر اجرایی شرکت تامین قطعات Faurecia، فعالان صنعت خودرو همگی از هزینه های اتوماتیک سازی که «بسیار بالا» می باشد آگاه هستند.

سرمایه گذاری های مشترک در حوزه تحقیق و توسعه در این زمینه به شکل یک اصل و قاعده درآمده است؛ مانند اتحاد خودروساز آلمانی BMW و اینتل، سازنده تراشه های آمریکایی، کمپانی دوربین هوشمند اسرائیلی (Mobileye) و کمپانی ایتالیایی-آمریکایی FiatChrysler.
از طرفی دیگر، دایملر، سازنده مرسدس بنز با کمپانی تامین کننده قطعات، Bosch، و فولکس واگن با گروه تابعه لوکس خود ، آئودی هم نیرو شده اند.
و آئودی، BMW و Daimler سرمایه های خود را برای خرید یک شرکت متخصص در زمینه نقشه هایی با جزئیات بالا به کار گرفته اند.
اما طبق بررسی های مرکز مدیریت خودرو (CAM، موسسه تحقیقاتی در نزدیکی کلن در غرب آلمان)، برای اینکه سکوت رانندگان عادی در برابر این نوع خودروها شکسته شود، باید از امن بودن آن مطمئن شوند.
رولف بلاندر، رئیس بخش پویایی بوش، به خبرگزاری فرانسه گفت، خودروهای اتوماتیک «زندگی ها را نجات می دهند». به اعتقاد وی، مردم به افزایش قدرت و سازگاری سیستم های کمکی رانندگی «عادت خواهند کرد».
شرکت هایی مانند بوش که انتظار می رود درآمد آنها از چنین سیستم هایی تا سال 2019 دوبرابر شود، متحمل مبالغی تا 2 میلیارد یورو شده اند.

منبع
https://www.thelocal.de/20170919/car-mad-germany-distrustful-of-driverless-cars

برای آگاهی از آخرین رویدادهای آلمان به بخش اخبار اقتصادی آلمان مراجعه کنید.

گروه بازرگانی ایران و آلمان- بی هاو کو

Share.

About Author

Leave A Reply